Sahibinden satılık araba veya Sıfır otomobil alırken dikkat!

Sahibinden ikinci el Araba alırken nelere dikkat edersiniz? Ya da Sahibinden oto almaz mısınız? Ben en çok dolandırılmamaya dikkat ederim. Araba özellikleri ikinci plandadır benim için. İster sıfır araba, ister ikinci el oto olsun, artık öyle kötü bir zamanda yaşıyoruz ki gerçekten çok dikkatli olmak gerekiyor.

Yıllar önce Tofaş Siena marka bir arabamı o zaman yeni çıkan xxx marka ile takasa girerek sıfırlamak istedim. xxx marka arabalar daha tanıtım aşamasında, yyy marka otolarda sıfır satışları bitmiş, yavaş yavaş piyasadan çekilmek üzereydi. İkinci el arabayı sıfır araba alırken takasa vermek kolaydır. Gerçi biraz değerini düşük alırlar ama olsun en azından daha Güvenilir! dersiniz. Neyse o zamanlar herkes tarafından çok bilinen bir XXX ana bayisi bayisi olan İstanbul’da bir firmaya gittim. Yeni tanıtıma çıkan xxx araba modellerine baktık, beğendik ve fiyatında anlaştık. Eski arabayı da takasa verdik aynı firmaya. Gerçi piyasada satılmaya kalksa firmanın verdiği değerden bir hayli fazlaya satılır ama uğraşmak, beklememek ve müşteri bulmak dolandırılmamak için çabalamak gerekir. Biz üç kuruş ucuza gitsin ama başımız ağrımasın mantığıyla ikinci el satış sözleşmesi imzalayarak eski arabamızı bırakıp yeni sıfır arabamıza binerek Ana bayiden ayrıldık.
İşte hikayemiz burda başlıyor…

Firma güvenilir ANA BAYİ, ikinci el satış sözleşmemizde var , noterden satış vekaleti de çıkartmışız rahatız.
Aradan 1-2 ay geçti. Bir telefon geldi. Arayan kişi xxx MOTORLU ARAÇLAR genel müdürü! İnsan birden düşünüyor ne kadar önemli bir müşteriymişim :))) aracı satış elemanları sattı ama genel müdür hal hatır sormaya arıyor sanırım :)))

Neyse telefonda ki ses biraz kem küm ettikten sonra sadede geldi. Satış sözleşmeli olarak onlara teslim ettiğimiz aracın istekleri dışında ellerinden çıktığını, herhangi biri arar noter satışı isterse kendilerine haber vermemi söyledi. Benimde tabi moralim bozuldu. Aracın otoparktan ya da başka bir yerden firmanın sorumluluğu altındayken çalındığını düşündüm. Hay bin kunduz! bahtsız bedevi kutup ayısı gene bizi buldu! diyen düşünceler :))

Meğerse bu buz dağının görünen yüzüymüş daha. Ertesi gün akşam polis kapıya dayandı. Araç plakası, adres tabiki ve BEN. Karakola davet var dediler gittik, suç hırsızlık. Karaköy ve Tahtakale civarında benim adıma kayıtlı xxx marka araçla elektirik dükkânları soyulmuş. Plaka tespit edilmiş çok şükür hırsızı da yakaladılar yani BENİ.

Ben aracın satış sözleşmeli olarak xxx Bayine takasa verildiğini söylesem de ikinci el satış sözleşmemi göstersemde neden polise aracı ihbar etmediğimden dolayı baya sıkıntı yaşadım. Her ne kadar aracın çalındığını bilmediğimi söylesemde, şirket genel müdürünün telefonlarından sonra polise bilgi aktarmam gerektiği konusunda memur arkadaşlar baya ısrarcı oldu. Bu ısrarda benim soğuk terler dökmeme sebep oldu.

Neyse ertesi gün bir avukat arkadaşla firmaya gittik, firmaya aracın nerde olduğunu aracın başına ne geldiğini ısrarla sorduk. İşin aslının satış sözleşmeli alınan ikinci el araçların satılana kadar rent a car olarak çalıştırıldığını öğrenmemizle yeni bir boyuta atladı.
Araç hırsızlar tarafından bu firmadan rent a car olarak sahte kimlikle kiralanmış, hırsızlık yapılmış ve araçta hırsızlarda ortadan kaybolmuştu. Hadi bakalım buyrun gelin çözün. Firma aracı bulacaklarını, beklemem gerektiğini söyledi.
Ancak günler geçti araç bulunamadı. En son firma ısrarlarımız üzerine ortada olmayan aracı, sanki varmış gibi kendi şirketlerine aldılar. Böylece araç benim üstümden noter kanalıyla satılarak o şirkete geçmiş oldu. Bir kaç ay sonra aracın bulunduğunu duydum ama aracı hiç görmedim.

Daha bitmedi, aradan 5 yıl geçti. Aracın adıma kayıtlı olduğu satış sözleşmeli dönem için cezalar gelmeye başladı. Cezalar hem çok hem de gecikme cezasıyla katlanmış olarak geliyordu. 5 yıl sonra gelen cezalar için gene Firmayı aradım. Meğer Firma kapanmış, yok olmuş ortadan. Ana bayi diye bir yer yok. Fabrikayı aradım durumu anlattım, onlar beni aradı, ben onları aradım, gene onlar beni aradı. Sonuç; bize ne dediler!
Bende o dönem şirket ceo su xx beye bir dosya gönderdim. Çok şükür ertesi gün gelen telefonla hem dosyada ki yazılı dökümanı, hem de firmadaki ses kaydımı dikkate alarak gerekli yerlere ödemeler yapıldı.
AMAN DİKKAT, SIFIR ARABA ALIRKEN BİLE DİKKAT!

About 3Dilan

http://www.satilikkiralikilanlari.com 3Dilan 360 Panoramik ilan, fotoğraflar
Bu yazı 3dilan Satılık Kiralık içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

