Evde Elma Sirkesi Nasıl Yapılır? Doğal Sirke Yapımı!

Evde Elma Sirkesi yapılışı ve Sirke tarifi çok merak ediliyor. Özellikle bayanların fit bir vücut ve sağlıklı zayıflamak için çok sık başvurduğu ama günümüzde doğal ev yapımı elma sirkesinin bulunamaması dertlerine son. Elma sirkesinin cilde faydaları var mıdır? Elma sirkesi faydaları, Elma sirkesi zayıflama, Elma sirkesi sivilcelere iyi gelir mi? ya da Elma sirkesi zayıflatır mı? gibi kafanızda deli sorular. Bu elma ile elma şarabı, balzamik elma sirkesi, elma şırası gibi çok sayıda uygulama yapmak mümkün. Ancak Elma sirkeli sarımsak ile zayıflamak gerçekten fenomen olmuş durumda. Elma sirkesi ve bal kürleri, ayda 8 kilo verdiren mucize kürler filan gerçekten doğru mudur? yoksa şehir efsanesi midir? Ben orasını bilemem ama bildiğim bir gerçek varsa o da, bu sirkenin çok lezzetli olduğudur. Neyse başlayalım bakalım yapımına.

Öncelikle bize taze 1kg Kırmızı Elma gerekiyor. Yapacağımız sirkenin organik ve doğal olabilmesi için
kullanılan malzemenin doğal olması gerekmekte. Hiç bir kimyasal katkı maddesi veya zirai ilaç kalıntısı olmamasıhatta elmalar yetişirken ilaçlanmamış olması en sağlıklı sirkeye giden yolda olmazsa olmazdır. Peki tarım ilacı kullanılmamış Elmayı nereden bulacağız? Bunun bir yöntemi var. Pazara gittiğinizde sanki elmamı yoksa mum mu belli olmayan elmalar her zaman bende şüphe uyandırmıştır. Ben elma alırken delik deşik, şekilsiz şemalsiz ve kurtlu olanlarını özellikle ararım. Kurt varsa ilaç yoktur zaten. Şekilsiz şemalsiz çarpuk çurpuksa da kimyasal gübre kullanılmamış olma ihtimalini aklıma getirir. Kısacası biraz mantıkla doğala ulaşmak zor değil.
Neyse,
1Kg Doğal Kırmızı elma.
1.5 Çorba kaşığı kaya tuzu,
1 çorba kaşığı gerçek çam balı,
2 çorba kaşığı mayalık kullanmak üzere elma sirkesi,
2lt kadar da temiz içme suyu.

Evde Elma Sirkesi yapılışı;
Elmaları güzelce yııkayıp temizliyoruz. Yıkanan elmaları kabuklarını soymadan ve çekirdeklerini çıkartmadan dilimlere bölüyoruz. Turşu basmak için kullanılan cam kavanozların 3-4Kg lık olanlarından alıp elmaları o cam kabın içine güzelce yerleştiriyoruz. 2 Lt içme suyunu kavanoza yani elmaların üzerine dökmeden evvel kaya tuzumuzu aynıı suda iyice eritip sonra da balımızı ekliyor ve iyice eriyinceye kadar suyumuzu karıştırıyoruz. Aynı suya Maya niyeti ile temin ettiğimiz elma sirkesini katıyoruz. Her şey tamamlanınca suyumuzu kavanoza elmaların üzerine döküyor ve kavanozumuzun ağzını bkalın bir bez veya tülbent gibi bir şey ile iyice kapatıyoruz.
Bu andan itibaren kavanozunuz yani müstakbel elma sirkeniz asla güneş görmemeli ve metal kaçıklarla temas etmemeli. Elma sirkenizi her gün açıp tahta bir kaşıkla iyice karıştırmalısınız. Evde yapılan elma sirkelerinin fermantasyon süreleri hava sıcaklığına yani ortam sıcaklığına göre değişkenlik gösterir. Her gün karıştırma işlemini tahta kaşıkla yapıp yine karanlık bir yerde ağzı bez ile kapalı olacak şekilde saklıyoruz. Bu süreçte elmalarınız suyun dibine çökecektir. Tamamı dibe çöktüğünde ( yaklaşık 10 gün) artık içinden elmaları çıkartabilirsiniz. Sadece suyu kalacak şekilde yine ağzını bez ile kapatıp fermente olmasını beklemeye devam ediyoruz. Ortalama 12 13 gün civarı geçtiğinde kavanoz içindeki suyu bir tülbent vasıtası ile süzüyor ve elma sirkemizi buzdolabına alıyoruz. Mükemmel temizlik, saflık ve doğallıkla ev yapımı elma sirkenizi afiyetle tüketebilirsiniz.
Ancak bir hatırlatma yapayım. Sakladığınız ortam sıcak ise 15 günde her şey bitmiş ve elma sirkeniz olmuş olacaktır. Ancak havalar soğuk ise bu süreye bir 10 gün daha eklerseniz harika ötesi elma sirkeniz olacaktır. Birde unutmadan ve yaptığınız sirkeyi bitirmeden önce mutlaka bir çay bardağı kendi yaptığınız sirkeden maya olarak kullanmak üzere mutlaka saklayın. Her seferinde bunu yaparsanız, her yeni yaptığınız sirke bir öncekinden daha sağlıklı ve lezzetli olacaktır.
Afiyet olsun.

Reklamlar

About 3Dilan

http://www.satilikkiralikilanlari.com 3Dilan 360 Panoramik ilan, fotoğraflar
Bu yazı 3dilan Satılık Kiralık içinde yayınlandı ve , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s