Evde alet kullanmadan Squad Sporu nasıl yapılır?

Evde herhangi bir yardımcı ekipmana ihtiyacınız olmadan düzenli spor squad yaparak sıkı bir karın ve kalça ile düzgün bir duruş ister misiniz? eğer cevabınız evet ise yazımızın devamını okumanızı tavsiye ederim.

Squat Nedir?
Vücudunuzun dengeli olarak, esnekliğinin arttırılması amacıyla yapılan bir kuvvet antrenmanıdır.
Squat’ ın Yapılış Amacı Nedir?
Düzgün ve sağlam bir vücut duruşu ile sıkı bir kalça için önerilen en önemli hareketlerden biridir. Sadece vücudunuzun belli bir bölgesini çalıştırmakla kalmaz, aynı zamanda vücudunuzun tamamını da kullanmanız gereken bir egzersiz türüdür. Bacak, Sırt ve Bel Kaslarınız, Squat yaparken harekete geçer. Bacaklarınız ve sırtınız kısa zamanda yapılan egzersizlerle çok kas toplayan bölgelerdir. Vücudunuzun kas yüzdesinin artırılması için yapılabilecek en iyi ve en etkili hareketler, Squat hareketleridir. Squat size kısa zamanda etkili sonuçlar verebilir. Squat pek çok kişi tarafından isim olarak bilinmese de, egzersizler sırasında yapılan hareketlerin şekilleri bilinmesine rağmen, uygulama aşamasında çok kişi yanlış duruş ve hareketler sergilediği için tam anlamıyla verim alamamakta, ayrıca ağırlıkla ve çeşitli yardımcı ekipmanlarla, yanlış yapılan hareketler sonucunda ağrı
ve sakatlık yaşayabilmektedir. Bu sebeple sizin için seçtiğim Squat egzersizlerinde ağırlıkla yapılan hareketleri yapmayı genel anlamda tavsiye etmiyorum. Çünkü; ağırlık kullanımı yeterli, bilgili bir öğretici eşliğinde yapılmalı, aksi durumda ağrı ve sakatlık ile   sonuçlanabilecek bir durumla karşı karşıya kalabilirsiniz. Bu yüzden kendi vücut ağırlığınızla yapmanızı daha sağlıklı buluyorum. Her egzersiz çalışmasında olduğu gibi, Squat çalışırken hareketleri doğru yapmanız hareketten tam verim almanızı sağlar. Egzersizler yapılırken oluşabilecek bir kas rahatsızlığından kendinizi sakınmak için, kontrollü ve dikkatli olmak gerekir. Düzenli ve etkili nefes alıp verme ile, vücudunuzun direnç seviyesi düşmeden daha fazla süre Squat egzersizlerinize devam edebilirsiniz.
Squat Egzersizi yapılırken dikkat edilmesi gerekenleri şöyle sıralayabiliriz:
– Basenleriniz mümkün olduğunca çok yere yaklaşıp çömelmedikçe hareketten tam verim alamazsınız. Çömelme hareketinin gerektiği gibi yapılmaması, gereken verimi almanızı engeller. Ancak gerektiği gibi yaptığınızda kuvvetli ve sağlam bacaklara sahip olduğunuz gibi duruşunuzun da düzeldiğini fark edeceksiniz.
– Çömelme hareketini yaparken dizlerinizin hizasının ayak parmaklarınızı geçmediğinden emin olun. Çünkü bu şekilde yaptığınız hareketin sonucunda sırtınız tam anlamıyla dik pozisyonda hareketi tamamlamış olursunuz
– Vücudunuz eğilmiş şekilde durarak Squat yapmayın. Vücudunuzun eğilmesini engellemenin en kolay ve etkili şekli kafanızın antrenman boyunca dik durmasıdır. Karın kaslarınızın da gergin vaziyette bulunması eğik bir duruş sergilemenizi engelleyecektir. Böyle yaparak aynı zamanda karın kaslarınızı da çalıştırmış olursunuz
– Ayaklarınızı bir omuz genişliğinde açın. Squat sırt ve bel kaslarınızı çalıştırırken, dengenizin de düzenlenmesini ve güçlenmesini sağlar. Dengenizin düzgün ve güçlü olması için ayaklarınızın omuz genişliğinde olması ve parmak uçlarınızın hafif dışa dönük tutulması hareketleri yapmanızda kolaylık sağlayacaktır.Squat yapılırken acele etmeden, yavaş yavaş çömelme hareketini tamamlamak gerekir. Birden yapılacak bir çömelme hareketinin bacak kaslarına zarar verme ihtimali vardır. Çömelme hareketinin başlangıç aşamasında vücudunuzun duruşu nasıl ise, hareketin sonuna kadar vücudunuzun duruşunun değişmemesi ve sırtınızın bükülmemesi gerekmektedir. Çömelme aşamasından sonra yukarı kalkarken biraz daha fazla güç harcamanız gerekir. Yine çömelirken yaptığımız gibi yukarı kalkarken de vücudunuzun duruşunun değişmemesi ve ayaklarınızın şeklinin bozulmaması gerekmektedir. Ağağıda ki resimlerde görülen hareketler de ağırlıksız ve başka bir yardımcı ekipman olmadan yapılabilecek
hareketleri seçtik. Burada seçtiğimiz hareketlerin dışında ağırlık ve plates topu yardımıyla yapılan hareketler mevcut. Ancak daha önce de belirttiğim gibi riskleri minimum düzeye indirmek için bu yolu tercih ettik. Sonuçta spor yaparak sağlıklı olalım derken ağrı sızı çekmenizi istemeyiz. Tüm bu hareketleri yaparken dikkat etmeniz ve unutmamanız gereken en önemli husus başınızın ve sırtınızın dik, aynı zaman da karşıya bakar pozisyonda olması, ayrıca karın kaslarınızın sıkarak aktif hale getirilmesidir.
Daha Fazlası ve resimli anlatımlar için; www.satilikkiralikilanlari.com

 

Reklamlar

About 3Dilan

http://www.satilikkiralikilanlari.com 3Dilan 360 Panoramik ilan, fotoğraflar
Bu yazı 3dilan Satılık Kiralık içinde yayınlandı ve , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.