Çocuk gelişimi uzmanlığı, pedagoji, özel eğitim ve okul öncesi öğretmenliği

Çocuk gelişimi uzmanlığı, pedagoji, özel eğitim bölümleri olmak üzere hem meslek liselerinde hemde Üniversite de bunlara ait ilgili bölümler seçilebilir. Geleceğin en gözde mesleği özellikle kız çocukları için bu bölümler olabilir.  Günümüzde çocuklarımızın Lise, Meslek liseleri veya Üniversitelerin çeşitli bölümlerinden mezun olmalarına rağmen ya iş bulamıyorlar ya da buldukları işlerde tatmin edici maaş veya uygun, ideal çalışma koşullarına sahip olamıyorlar.

Özellikle Çocuk gelişimi bölümü mezunları bu bölüme ait Meslek liselerinden mezun olsalar ve üniversitesini kazanamamış olsa dahi işsiz kalmıyor. Ana okulları, Kreşler veya evlerde özel çocuklara bakım hizmetleri gibi pek çok alanda hemen iş sahibi olabiliyorlar. Meslek liselerinde Çocuk Gelişimi bölümü okumanın en büyük dezavantajı ise, dersleri arasında matematiğe, fiziğe, kimyaya, biyoloji veya diğer önemli derslere ağırlık verilmemesi olmaktadır. Çocuklarımız Meslek Lisesi çocuk gelişimi bölümünü bitirince tamam iş bulabiliyor, açıkta nadir olarak kalıyorlar ama derlerse ki ben üniversitede okumakta istiyorum. İşte orada pek çoğu bahsettiğim derslerin eksikliğini çekiyor ve istediği bölümü kazanamıyor. Tamam 2 yıllık yüksek okullara girişlerinde bir öncelik tanınıyor ama oradan mezun olmakla liseden mezun olmak arasında insanlar genelde bir fark görmeyebiliyor. Olsun 2 yıllığını bitirsin sonra yatay geçişmiş yok efendim dikey geçişlerle insanları boğuyorlar açıkçası.

Sonuç itibarı ile evlatlarımız eğer 4 yıllık bir Devlet üniversitesinde okumak istiyorum diyorsa önüne 2 büyük engel çıkıyor. 1.si Çocuk gelişimi bölümleri için istenen puanların gerçekten abartı yükseklikte tutulmuş olması, 2.si Meslek lisesinde matematik ağırlıklı ders görememeleri. O zaman Aileler puanları nispeten daha uygun olan özel üniversitelere kısıtlı bütçeleri ile göndermeyi istiyor ama orada da yıllık eğitim bedellerinin çılgın rakamlarda olması, onu karşılayabilecek olsalar dahi bu sefer kız yurdu, erkek yurdu ücretleri, eğitim esnasında oluşacak sosyal aktivite giderleri, harçlıklar derken bir çok gider kalemi altında aileler eziliyor. Ben biliyorum ki pek çok aile, çocukları bu işi severek isteyerek tercih edip “ben üniversitesini okumak istiyorum” dese dahi okutamaz haldeler. Lise mezunu olarak ortada kalıveriyor çocuklar. Neyse burada bir es verip, bir kaç daha konu ile alakalı genel bilgi sunalım.

Çocuklar için okul öncesi dönem çok önemli bir süreçtir. Çünkü çocukların hem bedensel hem de zihinsel gelişimlerinin birçoğu 0-6 yaş aralığında gerçekleşmektedir. Bu dönemdeki çocukların, eğitime olduğu kadar oyuna da ihtiyaçları vardır.
Fiziksel gelişimleri ve kazanacağı alışkanlıklar açısıdan okul öncesi etkinliklerinin ve oyunlarının önemi vardır.
Bu yüzden anaokulu öğretmenlerinin 0-6 yaş grubunun özelliklerini, ihtiyaçlarını, yapacağı etkinlerini çok iyi biliyor olması gerekir. Aslında bütün iş anaokulu öğretmenlerinde bitmektedir. Çünkü herşey çocukları sevmekle başlar.
Artık okulöncesi döneme fazlasıyla önem gösterilmekte ve bu bölüme olan ilgi artmaktadır. Bunun haricinde daha fazla ilgiye ve eğitime ihtiyacı olan çocuklar var.
Onlara daha yararlı olabilmek için özel eğitim bölümleri tercih edilmektedir.
Eğer 0-6 yaş aralığındaki çocuklara ilginiz daha fazlaysa okul öncesi öğretmenliği.
————————–
Devamı için Ana sayfamız’a bekliyoruz. Diğer mesajlarda belirtilen adres ile aynıdır.
Google da  www.3Dilan.com veya http://www.SatilikKiralikilanlari.com yazmanız yeterli.

About 3Dilan

http://www.satilikkiralikilanlari.com 3Dilan 360 Panoramik ilan, fotoğraflar
Bu yazı 3dilan Satılık Kiralık içinde yayınlandı ve , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.