Robot Teknolojisi Dünyada çok ilerledi

Dünya da Robot teknolojisi sanıldığından da hızlı ilerliyor. Bu teknolojiye odaklanan yabancı bilim insanları, doğada bulunan bir çok hayvanı taklit etme üzerine yoğunlaşmış durumdalar. Bir atın koşması, köpeğin koşup zıplama özellikleri, sivrisineklerin uçuş modellemeleri, iğnelerinin suikast amaçlı micro şırıngalar olarak kullanılması ve hatta insanların 2 ayak üzerinde durabilmelerini sağlayan denge mekanizmaları ( Electronic Gyroscope ).

Bunların hepsi çok başarılı bir şekilde artık üretilmiş durumda. Hep beraber dua edelim, büyük bir Dünya savaşı çıkmasın. Çünkü 2. ve 3. Dünya ülkeleri kendi evlatlarını, burada göreceğiniz veya göstermedikleri nice tenekeler ile savaşmaya gönderecek. İşte o gün geldiği vakit, “ikra” emrinin manasını tam olarak iliklerimizde hissedecek ve ne kadar da geç kaldığımızı anlayacağız. Bazen discovery channel, Science channel gibi yabancı kanalları izlediğimde “yaw bu adamlar kafayı yemiş” dediğim bir çok ve bana boş gelen program izliyorum. Örneğin “Mythbuster” programı gibi. Fakat sonradan anlıyorsun ki, adamlar her saçma şey ile diğer her saçma şeyin birleşmesi ile neler yapılamayacağını da bilmiş oluyorlar. Şaka gibi değil mi? Ya da bazı insanlar hayatlarını yunusları araştırmaya, diğer bazıları sinekleri, yarasaları, karıncaları incelemeye adıyor. 35 yılını her gün her saatini bu börtüye böceğe neden veriyor sonra anlıyorsunuz işte. Bir bakıyorsunuz yarasanın micro duyu, ultrasonic duyu organları kopyalanıp robot yapılmış. Yunusun yön bulma radar, sonar artık her neyse onu almış denizaltılarında kullanmışlar. Sivri sineğin kanat yapısı, ayaklarındaki kıl yönleri ve oranları. Ne komik geliyor dimi size? Ya işte böyle. Sonra bir bakmışsın ensende robot sinek ve sana hastalık bulaştırmış. Neyse çok uzatmayayım,

Bu robotların en büyük problemi sanıyorum ki şu an için power, yani enerji. Dünya da her şey gelişiyor ama pil, akü teknolojisi halen çok gerilerde. Diyeceksiniz ki, onlar bunu Nükleer piller ile kesin aşarlar. Olabilir tabi ki ama bize gösterilen şimdilik bunlar. Yakın gelecekte, ki bu yakın gelecek herhalde max bir 15-20 yıl filan olabilir. Her yerde Robot hizmetçiler, Robot askerler, Robotic sınır koruyucular, Robot kuşlar ile yapılacak video çekimleri ve sonunda da Robot işçiler. Demek ki yakın geleceğin en büyük sorunlarından biride işsizlik olacak.

Bu teknolojinin evrileceği yön ise, Cyborg yani yarı biyolojik, yarı mekanik insanlar veya hayvanlar olacak. Düşünsenize, bir insan bedeninde bize gereken, olmazsa olmaz tek bir organ var. O da beyin. Beyin haricindeki her şey klonlanabilir, kopyalanabilir, üretilebilir veya mekanik, elektronik olarak çok yakın gelecekte üretilebilir olacak. Ufak bir araştırma yaparsanız kök hücre üretimi, kök hücre yazıcıları v.b.

O zaman neymiş? Başınızı boynunuzdan ayırıp, beden kısmını tamamen robotic yaptıklarında insanlar çok daha yakışıklı ve güçlü olurmuş. İşin şakası tabi ama dediğim gibi. Yakın gelecek bunlara gebe. Umarım bizde Sinek görünce şaplağı yapıştırmak, köpek görünce bağırıp kaçmaktan ve onları necis görmekten , yabancıların yaptığı gibi bilimsel yaklaşmaya terfi edebiliriz. Ne demişler, zararın neresinden dönersek kardır.

Devamı için Ana sayfamız’a bekliyoruz. Diğer mesajlarda belirtilen adres ile aynıdır.
google a      www 3Dilan com veya www.SatilikKiralikilanlari.com yazmanız yeterli.

Reklamlar

About 3Dilan

http://www.satilikkiralikilanlari.com 3Dilan 360 Panoramik ilan, fotoğraflar
Bu yazı 3dilan Satılık Kiralık içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.