Paşa Kılıcı-Kılıç çiçeğinin bakımı nasıl olmalıdır?

Paşa kılıcı veya kılıç çiçeği gibi çeşitli isimlerle halk arasında anılan bu güzelim çiçeğin, birde efsanevi anlatımları vardır. Mesela bizim bir komşumuza, sera dan güzel bir kılıç çiçeğini kucaklamış gülücükler saçarak evine gidiyorken rastladım. Ne güzel çiçekmiş bu adı nedir? diye sorduğumda Kılıç çiçeği dedi ve başladı anlatmaya; Efendim eğer bir kılıç çiçeğini ufakken alır ve ona iyi bakarak 1metre boyuna getirebilirsen ev sahibi olurmuşsun.! Çok enteresandır ki o çiçeği besledi büyüttü ve bir baktık ki ev satın alıyorlar. Yaaa dedi, gördün mü? Ben sana 1-2 yıl önce ne demiştim. Bak ev sahibi olduk. Tabi ben gülümseyerek uzaklaştım. Yahu çiçeğin kendine hayrı yok, su vermesen kurur, toprağına bakmasan ölür. bir metrelik otun senin aldığın ev ile ne alakası var, diye içimden geçirdim.

Kim bilir, belki de Allah ev nasip edeceği kullarından bazılarının karşısına bu çiçeği de çıkartıyor’dur. Garibimlerde ev sahibi olmanın sevinci ile ne düşüneceğini bilemiyordur. Başka açıklaması var mı sizce?

Neyse, Kılıç çiçeğiniz varsa kışları çok sulamayın, dibi kuru olsun o size yeter. Ha birde saksısı geniş ve toprağı da güzel olmalı. Nazlıdır kendileri biraz.

Devamı için Ana sayfamız’a bekliyoruz. Diğer mesajlarda belirtilen adres ile aynıdır.
google a      www.3Dilan.com yazmanız yeterli.

About 3Dilan

http://www.satilikkiralikilanlari.com 3Dilan 360 Panoramik ilan, fotoğraflar
Bu yazı 3dilan Satılık Kiralık içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.