Ayva şifa kaynağı kış aylarında bolca tüketilmeli

Ayva deyip geçmeyin. Ben kış aylarında öyle sık hasta olurum ki, antibiyotikten canım çıkar artık. Bademcikler şişer, geceleri titreme olur, bazen hafif ateş, halsizlik kış aylarında benim için rutin olan şeylerdir. Bağışıklık sistemimde çok güçlü olmadığından birisi hapşırsa anında hastalık nöbetini bana devretmiş olur. Fakat birgün aklıma bir şey geldi. Eğer kış ayları sert geçecekse o sene Allah c.c Ayvayı gayet bol yaratır değil mi? Bu halk arasında da bilinen birşeydir. Ayva bol ise kış sert geçecek derler hep. Eee o zaman ne duruyorsunuz hala, çıkın ve evinizi Eşme ayvası, Limon ayvası, Altın Ayvası, Ekmek Ayvası bunlarla doldurun. Kurutun, Reçelini yapın ama en doğru tüketim bence taze taze ve kabuğu ile hatta çekirdekleri ile birlikte tüketmektir. Yazdığım herşeyi kendim bizzat deneyimleyerek yaşadım ve gördüm. Kış geldiği zaman köy pazarına çıkar ve her çeşit Ayvadan taze taze alır ve her gün en az 1 büyük ayvayı tek başıma her şeyi ile yerim.

İşte bunu yapmaya başladığım 3-4 yıldır inanın kışları hiç hasta olmadım. Çocuklarınıza gazlı içeceklerle, acaip acaip şekerlemelerle, çukulata bazlı şeylerle zehirleyeceğinize, bunları yedirin ve kendinizde yiyin.

Ufak bir internet araştırması sonucunda şunlar karşıma çıktı;
Ayva’da a vitamini, b ve c vitaminleri, demir, kalsiyum, bakır, fosfor, selenyum, çinko, magnezyum mineralleri de bulunuyormuş.
Kalbi kuvvetlendirir, çarpıntıları azaltırmış.
Mide ve Bağırsaklara iyi gelir, ishal varsa kesermiş.
Karaciğer tembelliğine iyi gelir, tansiyonu düşürüp dengelermiş. Safrayı düzene sokarmış.
İnce bağırsak iltihaplarına iyi gelirmiş.
Nezleye ve Gribe iyi gelirmiş deniyor.
Grip ve nezle olanların bol bol ayva yemeleri öneriliyormuş.
Ayva çekirdekleri hakkında da onlarca yazı var ama ben hepsini yazamayacağım. Kısaca Ayva demek, Kışı az sorunla atlatmak demek ben onu biliyorum. İçinde o varmış bu varmış beni pekte ilgilendirmiyor açıkçası. Allah bunu soğuklarda arttırıyorsa vardır bir hikmeti.
Nasıl ki sıcakların çok olduğu dönemlerde de Karpuz, kavun gibi bazı meyveleri arttırıyor ise, onları da arasak şimdi yazıp çizmişlerdir içinde o var bu var. Yok efendim sıcaklarda şöyle iyi böyle iyi :)
Neyse, sonuçta doğa da yetişen bir meyvedir. Kış aylarındayız zaten. Bir süre deneyip sizde görürsünüz artık ne diyeyim ki başka.
Farklı rahatsızlıklarınız varsa tabi ki önce hekiminize bu konuyu da danışır onay alırsınız. Ne oluuur, ne olmaz değil mi?
Unutmadan, sağlığı da br tarafa bırakın Ayva tatlısı, hatta Kaymaklı Ayva tatlısı, Ayva Reçeli filan muhteşem lezzetler. Hem ekonomik, hem organik, hemde sağlık.
Kalın sağlıcakla.

Devamı için Ana sayfamız’a bekliyoruz. Diğer mesajlarda belirtilen adres ile aynıdır.
google a      www 3Dilan com veya www.SatilikKiralikilanlari.com yazmanız yeterli.

About 3Dilan

http://www.satilikkiralikilanlari.com 3Dilan 360 Panoramik ilan, fotoğraflar
Bu yazı 3dilan Satılık Kiralık içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.